En dag på stan

Yes, efter skolan idag så gick jag & björkan på stan.
Köpte tre par skor och en klänning till studenten :-D Ska lägga in lite bilder här på vad jag har köpt :-)

image60
Detta är mina balskor, dom är finare på och i verkligheten. Tänkte från början köpa ett par andra som var mycket högre i klacken. Men idag när jag provade dom så insåg jag att jag skulle aldrig orka gå i dom en hel kväll. Så det fick bli dom här, som jag även också kan ha på själva studenten. Passade jättebra ihop med klänningen.


image61
Här är då mina röda efterlängtade skor som jag köpte, tur att dom fanns kvar. Hur sköna som helst. Kan ha dom både i vardagen och på fest.


image62
De här tygskorna köpte jag också idag. Har insett att jag i princip bara har högklackade skor eller ballerina, så ett par "vanliga" skor vore ju trevligt. Dock kanske inte riktigt min stil men dom var sköna och snygga tyckte jag. Och tygskor är ju ganska hett nu så varför inte? Hey, 180 spänn var dom väl värda i alla fall ;-)


image63
Dom här har jag då inte köpt idag, det är byxorna som jag beställde tillsammans med studentmössan och student-trosorna. Men det slog mig idag att jag fortfarande inte lagt upp någon bild på dom, so here you go.


image64
Min studentklänning, inhandlad på ginatricot, älskar den.


image65
Studentklänningen och balklänningen.


image66
Såhär ser studentklänningen ut på, jag älskar den i alla fall.


image67
Och här är en till bild.
Kommentera gärna vad ni tycker :-) Både bra och dålig kritik är alltid bra.


Sen så har jag väl inte gjort så mycket annat idag, var min första skoldag på 3 veckor. Och jag kan ju erkänna att folk blev nästan rädd för mig. Jag är fortfarande alldeles rödprickig/fläckig i hela ansiktet. Utslagen är inte borta än. Dom håller på och läker men det tar en jävla tid. Och inte kan jag sminka över det heller för då blir det bara värre. Men alla i min klass visste ju vad det berodde på så det var ingen fara. Värre var det på stan. Har aldrig någonsin känt mig så äcklig och ful som idag. Plus att när jag skulle prova klänningen så tog jag såklart storlek 34, det har jag alltid haft och ibland har till och med det varit för stort. Björkan fick bråka och hålla på innan jag äntligen fick på mig den, KORVSKINN säger jag bara. Så jag hade inget val, tog en 36:a istället. Tyckte nästan den var för liten. Jag har blivit fet :-( (Jag vet att strl 36 inte är stort, men för mig är de det som alltid har varit trådsmal)
Skitsamma det är bara att acceptera, ingenting att hålla på och älta.
Sen väl hemma så har jag väl bara vilat hela dagen. Sov hos Danne inatt och jag vet inte riktigt när vi somnade men det var väl imorse någon gång skulle man kunna säga. Kanske sov 2 timmar, sen skulle jag kliva upp vid 8. Härligt värre, eller inte :-P Vi såg i alla fall på Deja Vu inatt, har velat sett den så länge och den blev faktiskt en liten besvikelse. Trodde att den skulle vara mycket bättre och jag har fortfarande inte bestämt mig om den var bra eller dålig så jag sätter ett ok på den.

Tänkte nog försöka sova snart, det är bara skit på tv:n och alla andra är ute och festar ändå. Kanske ska spela lite bitch sen sova.
Förövrigt så är det 49 dagar kvar till studenten idag och det är bara 20 skoldagar kvar :-) Slutar ju själva skolan den 25:e maj. Det känns helt sjukt. När våran lärare sa det idag kan jag lova att jag fick paniiiiiiiiiiiiiiiiiik.
Men ändå så härligt.
Näe nu ska jag inte skriva mer, känner att det blev ett väldigt långt inlägg idag :-P Hoppas ni fann det intressant. Haha.


Ha en trevlig fredagskväll alla och drick en drink åt mig också ;-)

jessss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback