Svarta tankar

Du
vad ser du när du ser på mig?
ett svart hål
svarta ögon, svarta läppar
svarta kläder som skyler kroppen

allt är på ytan
ytan återspeglar inget ljus
ytan är hård
den måste stå emot alla angrepp

men du
har du tittat längre in?
går det att se igenom ytan
tränga in i själen i självet
igenom allt det svarta
finns där något annat?

en gång fanns något
något varmt
något som ville visa världen
allt som är viktigt
all kärlek
men ingen såg
igenom ytan

vem försöker
vem vill veta vad vanmakt är
vem vill se allt det svarta
det svarta som växer inuti
det svarta som blir ett med ytan

som en stenstod
som ingen kan forcera
som svart marmor
blank och okänslig
så måste jag bli
för att överleva


Också en text som jag har skrivit, allt som jag publicerar här i bloggen har jag skrivit själv.
Denna var dock en utav de första texterna jag skrev.
Kommer inte riktigt ihåg när jag skrev den, men omkring 2002-2003 nånting tror jag!


jessss - lonely

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback