hemma och vilar upp mig

Ja, nu har jag samlat ork till att skriva ett inlägg om varför jag låg på sjukhus i måndags.
Klev upp vid halv sex på morgonen för att åka till jobbet. Väldigt trött!
Kom till jobbet cirka 7.40, skyndade mig att slänga in några plåtar bröd i ugnen för att sedan springa och hämta dom tre kassalådorna till självscanningskassorna. Sprang runt hörnet på en hylla och såg inte pallen som stod där så jag snubblade och flög, kassalådorna utan lock med alla pengar flög också. Landade på bakhuvudet, axeln och knät på det hårda stengolvet. Sen är det svart? Det jag sen kommer ihåg är i alla fall att Margita (chefen) sitter med mig och har lagt en jacka som kudde under huvudet. Jag får sitta inne i personalrummet en stund och vila några minuter sen återgår jag till arbetet haltandes som vanligt. Till slut övertalade Margita mig att åka till sjukhuset så Danne kom och hämtade mig och skjutsade dit mig trots att jag inte ville. Anmälde mig i reception vid tiotiden och efter ett tag kom mamma och pappa också. I två timmar satt jag i väntrummet tills jag fick komma in. Hade jätteont och mådde inte alls bra. Allt kändes sämre än när jag var på jobbet.
När jag tillslut fick komma in tog två sjuksystrar hand om mig. Jag hade ett ca fem cm långt jack i bakhuvudet, en hjärnskakning, sen svullen axel och ett icke fungerande ben. Det kom en läkare strax efter och han tyckte att jag behövde läggas in för observation. Pappa satt med mig ett tag, sen åkte han hem vid halv tre och mamma började jobba vid två. Så jag somnade och vaknade sen vid fem-sex tiden av att jag fick middag. Sen somnade jag om igen tror jag? Allt är lite suddigt. Vid halv sju tiden åkte jag på röntgen, jag hade inte fått någon spricka i axeln eller så och inget brutet. Men var väldigt svullen ändå. Vid halv åtta kom pappa tillbaka till mig och jag blev så glad så. Skittråkigt att ligga där själv och bara ligga och höra på alla andra patienters gnäll.
Vid halv tiotiden gick sjuksystrarna runt och gav smärtstillande och öronproppar till alla inför natten. Och jag fick panik jag ville verkligen inte stanna kvar. Då hade jag rymt! Så en läkare kom till mig och han sa att dom ville ha kvar mig över natten, men då sa jag till honom att jag inte mådde dåligt längre. Att benet var bra och axeln (fast jag inte ens kunde stödja på benet när jag skulle gå) så jag fick åka hem då. Fick en broschyr om hjärnskakning, vad jag ska inte ska göra dom närmsta dagarna, exempelvis datorer, alkohol, långvarigt tv-tittande och läsning.
Men faktiskt så orkar man inte ens göra dom här sakerna, nu har jag suttit och skrivit detta inlägg och jag börjar redan bli väldigt yr och trött.
Mitt huvud gör så otroligt ont och minnet krånglar litegranna på småsaker. Men allting blir bättre om några dagar.
Sådär, nu har jag berättat vad som har hänt. Nu ska jag krypa ner i soffan igen och fortsätta vila.

Jannike + resten av Ica, ha så grymt kul ikväll på julfesten. Jag vill också med :(


Puss på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback