Nya tag

Ja nu är det dags, nu ska jag ta tag i mitt liv.
Jag bestämde ju mig igår för att jag ska ta tag i skolan ordentligt. Jag gjorde ju aldrig min psykiatri praktik i höstas på grund av att jag inte mådde så bra. Och så etik-kursen får jag ig i med tanke på att jag inte gjorde en enda uppgift förra terminen. Och så fick jag ig i religon (vilket typ bara berodde på läraren, men what ever). Och igår fick jag veta att om jag inte göra min psykiatripraktik så får jag inget betyg i psykiatri heller. Jag hade ju tänkt att skita i praktiken och bara gå klart skolan nu. Då får jag dock inte min titel som undersköterska eller något slutbetyg, men jag får ju ta studenten. Men igår så började jag tänka om.. Om jag skiter i allt det där så har jag ju i princip kastat bort dom här 3 åren, det känns lite onödigt faktiskt. Och även om jag inte skulle vilja jobba inom vården så är det alltid bra att ha en utbildning. Så till hösten så ska jag göra min praktik och så ska jag läsa upp mina ig:n, så det blir ett fjärde år för mig.
Ska försöka boka in en tid hos syon nästa vecka.
På måndag ska jag också ringa till Skottsundsbacken (äldreboende) och söka jobb. Jag kan ju inte fortsätta såhär. Måste komma över min rädsla nu.. Och jag kommer att klara det här!
Känns som att allt börjar bli bättre nu, jag börjar bli starkare och jag börjar faktiskt se anledningar och en stor mening med livet. Det är inget man bara ska kasta bort! och åker jag ner igen, ja då får jag ta hjälp den här gången. Jag vet att jag har mina otroligt underbara vänner och min otroligt underbara familj som kommer stötta mig igenom allt. Och det är jag så tacksam för. Ni är guld värda hela högen.
Utan er hade jag aldrig klarat det här!

Sen efter mitt fjärde år så får vi se vad som händer. Det finns så mycket jag vill göra! Ut och resa, kanske plugga utomlands? Man måste passa medans man är ung och njuta riktigt ordentligt utav livet. Man vet aldrig när man dör, okay det där kanske lät lite väl tragiskt, men det är ju sant.

Idag har varit en lugn dag, kom på skolan och ingen av mina älskade puppisar var där, Nathalie, Falle & Persson var på begravning :( :(, Björkan hade sin "föda barn"- mensvärk och Carolina behövde sova ut lite. Men som tur är så har jag så många andra trevliga och underbara klasskamrater. Direkt på morgonen så försökte jag jobba klart lite med demenser, men sms-nörd som man är så gick hela lektionen nästan åt att smsa med mina underbara puppisar. Sen hade vi lunch, då åkte jag, Therese, Sandra S, Sandra N & Sara till stan. Gick på bolaget och shoppade en del (dock inte jag såklart då), sen for vi på Lidl, första gången i hela mitt liv som jag satte min fot där, och köpte godis och snus (jag vet, men jag ska inte börja igen) fick bara ett litet återfall. Det är väl OK? :)
Sen åkte vi tillbaka till skolan, en halvtimme sen, men våran guldlärare bara skrattade ungefär. Han är bäst! Var där i ca 20 minuter sen skickade han hem oss som vanligt :P Gick på gymmet och tränade med Carolina i ca 2 timmar. Helt underbart härligt var det.

Sen åkte jag hem, lagade mat till familjen, kött, potatisklyftor, bearnaise sås och nån otroligt god hjortronsås som jag aldrig nånsin har ätit. Den ska ni prova :)

Sen skjutsade pappa mig till Nathalie & Amina, så snackade vi lite skit sen tog jag halv 9 bussen hem och nu har jag bara legat i soffan och latat mig med massa chips, ostbollar & ALKOHOLFRI cider.

Tänkte faktiskt snart knoppa, ska upp i tid imorgon bitti. Ska möta Carolina på gymmet vid halv 12, träna asset av oss ska vi göra. Sen ska vi käka & bara snacka lite skit och på kvällen ska jag till Danne och mysa & se på film. Nu har jag varit nykter i en månad :) yeah, så stolt över mig själv. Men den 2:a mars då blire party, då är det 100 DAGARSFESTEN (det närmar sig). Kommer bli grymt kul..

Näe nu ska jag sluta skriva, blev ett otroligt långt inlägg idag, men måste få skriva av mig, det är som ett beroende och terapi :)

Ha en bra helg allihopa.



jessss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback