En besvikelse

..har du blivit för mig. Jag är så grymt besviken på dig! Trodde aldrig det här men det är väl inte så mycket att göra åt. Vissa förändras ju och det märks nu vilka som egentligen finns där för en. DU är inte en utav dom längre.



Jag har så svårt att förstå vissa saker. Så mycket mer kan jag inte säga om det så jag sätter punkt för det här.




Har haft två jobbiga dagar i skolan, mycket diskussioner och känslor. Vi har hållt på med "Våld i nära relationer". Igår såg vi filmen Säg att du älskar mig , som var väldigt hemsk. Vet inte hur många gånger jag grät. Jag kunde inte ens kolla när dom våldtog tjejen, var tvungen att blunda och jag var så nära att springa ut därifrån. Jag blir så starkt berörd och den väckte verkligen starka känslor hos mig. Jag ska egentligen inte se sådana filmer, jag kan inte hantera det. Hela kvällen igår var jag deppig, för en film? Hm ja. Ni som har sett den kanske förstår vad jag menar. Nu var ju egentligen inte filmen sådär jättebra, det var värdelösa skådespelare men själva handlingen/syftet/budskapet var jättebra. Jag kan ju säga att jag var inte den enda som grät.
Sen idag hade vi redovisning och diskussioner runt omkring filmen. Det väckte också starka känslor. Men nog pratat om det där nu.

Direkt när jag kom hem från skolan (vid femtiden) lagade jag mat, idag fick det bli potatisgratäng och kassler. Sen borde jag ha pluggat men jag hade ingen ork idag. Har blivit sjuk (igen, eller fortfarande) så imorgon ska jag ta och ringa läkaren. Utslagen försvinner aldrig och efter den sista pencillinkuren är jag fortfarande inte frisk? Tycker nog att dom får göra en noggrannare undersökning på mig nu. Jag har ju haft den här infektionen ända sedan sportlovet. Och nästa vecka är det mösspåtagning och bal, kul att ha utslag i ansiktet. Eller inte..
Efter maten tog jag en låååååång, skön dusch för att sedan lägga mig i soffan, först dubbelavsnitt på vänner, sen ugly betty och sist desperate housewives. Åh vad jag älskar tisdagar.
Onsdagen blir mindre trevlig, en massa plugg som jag måste ta tag i, snark. Positivt är i alla fall att det är Greys anatomy och Fråga Olle på kvällen. Någon glädje i alla fall.

Nu blir det lite spel innan jag ska snarka. Sleep tight!


du förvirrar mig

Kommentarer
Postat av: Anonym

jo precis. Jag läser till gymnasielärare i svenska och idrott i Uppsala, har två år kvar, har läst tre...Så det går ju framåt iaf=) Lite surt att det är lika lång studietid som läkare, men att man tjänar typ hälften så mycket. Sist jag var hemma var vi ett gäng på 10 pers som var hemma hos mej och såg på "säg att du älskar mej", precis som du blev vi alla berörda, även om det var riktigt dåliga skådisar. Vad har du för planer efter studenten då? =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback