Dumlemuffins

image168

8 stora eller 12 små

Ingredienser
100 g smör
2 ekologiska ägg
1 ½ dl strösocker
1 tsk vanlijsocker
2 dl ekologisk mjölk 3%
skal av 1 citron
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
1 påse dumle

Gör så här
1. Sätt ugnen på 175 grader varmluft om du vill göra stora muffins, och 200 grader varmluft om du vill göra små.
2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst.
3. Rör ner smält smör, mjölk och rivet citronskal.
4. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och rör ner i smeten.
5. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt.
6. Fyll muffinsformarna till 2/3 smet.
7. Stick ner några dumle i varje form.
8. Grädda i ca 20 minuter om du gör stora muffins, 12-15 minuter om du gör små.



Hur gott låter inte det här då? Måste provas. Smarrigt!

Kommentarer
Postat av: Imbo

Mmm, lät supergoda, de får jag testa att baka någon dag!
Tycker att det är toppen att du gått över till din gamla blogg, mkt lättare att skriva i blogg.se än bloggagratis.se, lät att det blev för många G:n eller något annat tokigt.
Jag köpte också min bärbara dator på Elgiganten ochjag är riktigt nöjd!
Trevlig helg!

Postat av: terro

HAhaha, jessika a.k.a bullmamma!
kladdkake-receptet från dig slår allt!
detta måste jag ju såklart prova, när du har smak för sånt här .

tack så mycke, jessika bullmamma.
kram kusino vitamino.

2007-11-28 @ 13:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback