min semestervecka

Japp, då tänkte jag att jag skulle skriva om den otroligt underbara sköna veckan som nyss varit.

Långfredagen:
Jag, mamma, pappa, Jocke, Jesper & Ronja (hunden) åkte till stugan.. Väl framme var husen tomma för att alla andra var i backen. Vi gjorde tacos så länge och käkade och packade upp. Vid fyra-tiden kom resten av släkten hem.. Vi umgicks och pratade lite. Sen fick jag sms av victor att det var någon tillställning på hotellet så vi bestämde oss för att åka dit. Jag, Sofia, Lovisa & Fanny gjorde oss i ordning och så skjutsade Pierre ner oss till Victor. Där bjöds på rödvin, dooleys, smirnoff ice, öl, cider och så körde vi lite tequilarace. Hade grymt kul! Massa trevliga människor, både nya och gamla ansikten. Vid halv elva kom Pierre och hämtade oss så åkte vi ner på hotellet och betalade oss in. Där drack vi drinkar, cider, öl och blev riktigt fulla och odrägliga, haha! Kameran klickade på, blev ca 150 bilder den kvällen. Mycket roliga minnen. Vid 2-tiden när dom stängde kom Pierre och hämtade oss så åkte vi hem och sov..

Påskafton:
Vaknade och var sjukt bakis men tog några alvedon och så var det bara att kliva upp (ca 8-tiden). Vi hade bestämt med "grannarna" (farmors bror och hans fru och deras tre barn och deras respektive och barn) att vi skulle ha femkamp. Sjukt slitna så fixade vi ordning några lekar som innehöll, sparkåkning, pinnen i flaskan o.s.v. Jag var däremot fotograf, pallade inte direkt. Farmor kom ner med starkglögg och grejer så grillade vi korv och så.
Sen tog jag, David och Sofia en härlig skotertur, grymt skönt var det. Efter det var det dags för duschen och sen åt vi påskmiddag allihopa tillsammans, jättegott och trevligt. Slank ner några glas vin där men dock ingen snaps för mig. Huva! Sen gick vi ner till Sture och skulle låna hans hus (Sture själv är i Spanien), jag, Sebbe och Lollo ville ju självklart se hockeyn eftersom vi är färjestads-fan. Dock hade han inte kanalen.. Alla andra åkte hem igen efter ett tag men jag, Fanny och Lovisa gick över till Victor, drack några öl, lekte nått ström-spel, kommer inte ihåg vad det heter men man fick stötar i sig i alla fall. Hade trevligt denna kväll också. Trots massa tjat så följde vi inte med på hotellet denna kväll, kände inte att vi hade råd och så var vi slitna. Så vi fick skjuts hem och vi studsade direkt i säng.

Påskdagen:
På söndagen åkte vi till backen, åkte dock inget denna dag utan satt i en solstol och solade och njöt av trevligt sällskap. Sen åkte vi hem, åt middag och firade Jonatan som fyllde 15 år. Sen vid 9-tiden traskade jag, Lovisa, Fanny & Sebbe ner till Victor för att basta med han och resten av grabbarna och dricka litegrann. Var hur skönt som helst, dock kallt att bara springa ute i handduk barfota från bastun till jaktstugan när det var ca 15-20 minusgrader. Vi satt i alla fall i jaktstugan till 12-tiden ungefär med massa trevliga människor. Lyssnade på melodifestivallåtar, drack någon 60% finsk vodka och snapsade whiskey.. Sen traskade vi hem :) Precis när vi kom hem hade Therese kommit fram. Hon åkte från Sthlm till Sundsvall på dagen och Pierre och Jesper hämtade henne från tåget vid 10-tiden på kvällen. Pratade litegranna sen gick vi och la oss.

Resten av veckan har vi bara haft det trevligt, promenader, sparkåkning, matlagning, bakning, vindrickning och ja, massa annat. På torsdagen var vi hos Victor en sväng igen, (dock nyktra denna gång, haha) Therese ville se hur han bodde nu när han köpt eget hus. Så vi satt och snackade lite skit där ett tag. Sedan traskade vi över till Monica för lite fika och hejdå eftersom vi skulle åka hem på fredagen..
Just det, vi var också i Östersund på torsdagen på dagen, vi skulle hälsa på en bekant som ligger på sjukhuset där och så skulle vi shoppa lite. Hittade dock inget speciellt, köpte bara hårfärg och hårnålar. Men vi gick och åt svingod pizza iaf :)
Så på kvällen efter vi hade varit hos Monica färgade Therese mitt hår, lite mer blonda slingor.. Sen kröp vi ner i min säng och kollade på film på min bärbara som jag hade med mig :)

Fredagen:
Klev upp vid 8-tiden och käkade frukost, sen packade vi och städade och vi lämnade Lien vid 11 på förmiddagen. Hann inte göra så mycket när jag kom hem, körde igång en tvätt-maskin, snackade lite skit med mamma och sen ner i duschen och sen gjorde jag mig i ordning för utgång :) Danne skjutsade mig till Maria i Bredsand, började dricka och kolla på hockeyn där.. Sen traskade vi över till Kosovare som hade fest. Sen var det bussen in till stan och utgång. Gick först på liquid för att dricka nån drink och shaka lite, sen traskade vi ner till Olearys.. Jag blev trött rätt fort så vid halv 1 kanske(?) kom Danne och hämtade mig, köpte med mig mat från Donken och sen åkte vi bara runt lite.. Vid 3-tiden ungefär så var jag hemma i alla fall och snarkade..

Lördagen:
Vaknade upp imorse och var rätt sliten så bestämde mig för att ta det lugnt idag. Skulle egentligen ha följt med Amina ut men pallade inte.. Köpte massa godis och ostkrokar och nu sitter jag och fetar framför datorn med massa nya One tree hill-avsnitt. :) En mys-lördag..


Sådär, nu tror jag att jag har fått med nästan allt. Som sagt, den senaste veckan har varit helt underbar. Skulle vilja uppleva den tusen gånger till.
Hoppas alla ni andra också har haft en underbar påsk.

PUSS & KRAM


Just det, bilderna finns självklart uppe på min bilddagbok,
http://jess.bilddagboken.se om ni är nyfikna. Har inte hunnit lägga upp alla bilder ännu, bara från långfredagen. Men det kommer mer bilder inom kort ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback